Cow_Logo

Gerçeğe Dönüşen 5 Oyun Dedikodusu

Tech Kafa 12 Ara 2014 Listeler  0
facebook müşteri hizmetleri
teknoloji hattı
Müşteri Hizmetleri. Yazıyı Beğendin mi?

Oyun dünyasında bir çok gizli şey bulunur. Açmak için belirli bir bölümün belirli bir kısmında elinizde özel bir eşya ile gitmeniz gereken gizli bölümler veya sadece karkater ekranında doğru tuş kombinasyonuna basarak ulaşabileceğiniz gizli karakterler vardır. Fakat bir de olmayan gizli şeyler bulunur. Yapımcılar inatla varlığını reddetse bile oyuncular var olduğuna inanır.

Bu listede göreceğiniz 5 farklı dedikodu, aslında varolmayan gizli özelliklerin ve sadece oyuncuların yaydığı dedikoduların nasıl gerçeğe dönüşebileceğini anlatıyor.

Street Fighter’ın gizemli Shen Long karakteri

ShengLong-screen

Street Fighter II oynayan oyuncular oyunda Sheng Long isminde gizli bir karakterin olduğuna inanıyordu. Bu fikre kapılmalarına sebep olan şey ise Ryu’nun bir rakibi yendikten sonra “Bir şansın olması için öncelikle Sheng Long’u yenmelisin” demesi oldu. Aslında Sheng Long diye bir karakter yoktu. Ryu’nun özel hareketlerinden birisi olan “Ejder Yumruğu” yanlış çevirildiği için bu tür bir yanlış anlamaya sebep oldu. Electronic Gaming Monthly dergisi 1 Nisan şakası olarak bu dedikoduyu yaydı ve Sheng Long’un gizli bir karakter olduğunu söyledi. Sheng Long hiçbir zaman karşımıza çıkmamış olsa da oyun içerisinde bir çok gizli şakaya malzeme olmayı başardı. Ayrıca Akuma ve Gouken karakterlerinin ilham kaynağı oldu.

Minecraft’a dadanan NPC karakter:

herobrine_by_talonwolf_jedi_onda-d6bwylc

Minecraft çıkış yaptıktan kısa bir süre sonra oyuncular arasında bir hayalet dedikodusu başladı. Söylenenlere göre oyuna “Herobrine” isminde beyaz gözleri olan bir NPC karakter dadanmıştı. Bu karakterin oyunun yaratıcısı olan Markus “Notch” Persson’ın ölmüş kardeşi olduğuna inanılıyordu. Fakat ortada bir problem vardı. Geliştirici firma Mojang,Herobrine diye bir karakterin olmadığını ve Persson’un ölmüş bir kardeşi olmadığını söylüyordu. En sonunda Minecraft geliştiricileri bu dedikodu ile biraz eğlenmeye karar verdiler. Oyunun tanıtım resimlerinde Herobrine karakteri de kullanıldı ve zaman zaman güncelleme notları arasına “Herobrine kaldırıldı” notunu eklediler.

Diablo’nun efsanevi “Cow Level” bölümü:

192bb35aa4b8434e9b071b627e6dfa6b

İlk Diablo 1996 yılında yayınlandığında oyuncular arasında gizli bir inek bölümünün olduğu dedikoduları dolaşmaya başladı. İlk başlarda böyle bir bölüm bulunmadığı açıklandı. Hatta bir başka Blizzard oyunu olan Starcraft‘ın hile kodlarından birisi “there is no cow level” olarak seçildi. Blizzard geliştiricileri 4 yıl sonra yayınlanan Diablo II‘ye ineklere özel bir bölüm ekledi. “Moo Moo Farm” ismindeki bölüme girmek için belirli eşyaları ele geçirmek ve kullanmak gerekiyordu. İçeri girdiğinizde bir grup kızgın inek ve son olarak kralları “Cow King” ile karşılaşıyordunuz. Gelenek Diablo III’de de devam etti. Gerçi bu defa gizli bölüm ineklere özel değildi ama sizi karşılayan ilk karakter, ikinci oyundan tanıdığımız Cow King’den başkası değil.

Mortal Kombat’ın Ermac karakteri:

3631906-mortal+kombat+ermac+1920x1024+wallpaper_www.wallpaperhi.com_75

Street Fighter‘ın Sheng Long karakteri gibi, Mortal Kombat‘ın da Ermacs adında bir gizli karaktere sahip olduğuna inanılıyordu. Oyunun menü ekranlarından birinde bulunan Ermacs isminin, oyundaki gizli bir karaktere ait olduğu söyleniyordu. Kanıtı olarak Ermac isminin oyunun diğer gizli karakteri olan Reptile’ın hemen yanında yer alması gösteriliyordu. Yine Electronic Gaming Monthly‘de yayınlanan bir mektupta karakteri açtığını söyleyen kişi tarafından iddialar güçlendi. İşin aslı ise biraz farklı. Evet gerçekten Ermac şeklinde bir kısım var, fakat bu sadece “error macros” komutunun kısaltılmış hali. Oyundaki hataları yakalayarak oyunun çökmesini engelleeyen işlemin teknik kısaltmasından başka bir şey değil. Yine de yapımcılar oyuncuların heyecanını boşa çıkartmadı. Ultimate Mortal Kombat 3 ile birlikte Ermac’da oynanabilir bir ninja karater olarak yerini aldı.

Grand Theft Auto’da Koca Ayak avı:

Bigfoot_walks

Grand Theft Auto: San Andreas için yayınlanan bir videoda oldukça puslu ve belirsiz bir portre, ana karakterimiz CJ’nin evinde asılı duruyordu. Oyuncular bunun efsanevi Sasquatch canavarı olduğuna ve oyunda bir yerlerde gizlendiğine kanıt olarak asıldığına inandılar. Ormanlar gezildi, Koca ayak arandı fakat hiçbir zaman bulunamadı.

Rockstar resmi olarak böyle bir karakterin olmadığını açıkladı ama oyuncuların bu arayışını da ödüllendirmeye karar verdi. Koca Ayak ilk olarak Western oyunları Red Dead Redemption için çıkardıkları zombi temalı genişleme paketi Undead Nightmare‘de ortaya çıktı. Sasquatch ile karşılaşıp onu öldürüyor ve “Six Years In The Making” achievementını kazanabiliyordunuz. Tabi ki bu achievement bile bir gönderme. Sonuçta Undead Nightmare‘in çıkış tarihi GTA: San Andreas‘tan tam 6 yıl sonraya denk geliyordu.

Koca Ayak bir GTA oyununda resmen ortaya çıkmak için Grand Theft Auto V‘in çıkışını bekledi. Yapabilceğiniz yan görevlerden birisi ile birlikte Koca Ayak oyundaki yerini aldı. Görevin sonunda nihayet Koca Ayak ile karşılaşıyoruz. Bir nevi. Neler olduğunu görmek için oyunu oynamanız gerekiyor.

teknoloji hattı

Tech Kafa {Tech Kafa}

Müşteri hizmetleri / Destek hattı
En-Komik-League-of-Legends
League of Legends’ta En Komik 18 Sihirdar Adı
head
Çocukluğumuzu Gençliğimizi Yiyen 7 Oyun
gta 5 aktiviteleri
GTA 5 İçerisinde Yapabileceğiniz Eğlenceli 8 Aktivite
6
Samsung Galaxy S6 Edge İle Çekilen Fotoğraflar