team_graves_2

League of Legends Sezon Öncesi Dönem Başladı

Tech Kafa 20 Kas 2014 Oyun  0
facebook müşteri hizmetleri
teknoloji hattı
Müşteri Hizmetleri. Yazıyı Beğendin mi?

En popüler online oyunlardan birisi olan ve ülkemizde de oldukça sevilen League of Legends, Sezon Öncesi Dönem’i başlatan 4.20 güncellemesi ile 2015 sezonunda yepyeni bir oynanışı sihirdarlara sunmak istiyor.

League of Legends deneyiminin değişmesini, gelişmesini ve güzelleşmesini isteyen ekibin en büyük amacı ise stratejik çeşitliliği arttırmak. Bunu sağlamak için ise bir çok alanda değişikliğe gidilmiş. Oyundaki takım görevleri, eşyalar, kahramanlar ve hatta Sihirdar Vadisi’nin kendisi bile bu değişiklikten nasibini alıyor. Bizler de bu değişiklikler hakkında bilgiler vermek istiyoruz.

1) Orman

banner-jungle

2015 yılında daha fazla oyuncunun takım stratejisine uyum sağlayarak ormanda oynayabilmesini isteyen ekip öncelikle ormanın düzenini değiştiriyor. Her ormancının kendine has bir yöntemi olmasını amaçlayan yeni düzenlemelerden ilki kampların zorluğu. Ormandaki kampların deneyim puanı ve altın ödülleri arttırılıyor. Kamplardaki düşmanların yeniden doğma süresi ise uzatılıyor.

Ormancıların kullandığı eşyalar üzerinde yenilikler yapılırken, en ciddi değişiklik Çarp büyüsüne geliyor. Temel kamplarda kullanılan Çarp büyüsü, öldürülen yaratığın türüne göre tüm takımı etkileyen yeni güçlendirmeler sağlıyor. Etrafı gezerek sizin için gözcülük yapan kurt ruhu gibi destek amaçlı güçlendirmeler dışında, minyon ve canavarları sersemletmek ve kulelere daha fazla hasar vermek gibi saldırı amaçlı güçlendirmeler de mevcut.

Ayrıca nehir üzerinde gezen, saldırıya uğradığında kaçmayı tercih eden Yampiri Yengeç isimli yeni bir canavar daha ekleniyor. Öldürüldüğünde savaş dışı hareket hızını arttıran bir sunak veren Yampiri Yengeç, aynı zamanda öldüren takıma görüş avantajı da sağlıyor.

2) Görevler

banner-objectives

Oyun içinde var olan ejderha ve baron görevlerini güncelleyen ekip, görevleri kontrol edebilen takımın zafere daha hızlı şekilde ulaşmasını sağlamayı planlıyor.

Ejderha bir takım tarafından öldürüldüğünde, kesen takıma saldırı ve yetenek gücü, hareket hızı, hasar artışı gibi güç yüklemeleri yapacak. Her öldürülüşünde vereceği yüklemeler ile takımın daha da avantajlı bir hale gelmesini sağlayan Ejderha, 5 yükleme sonunda tüm avantajları iki katına çıkaran 180 saniyelik yeni bir güçlendirme sunuyor. Ayrıca verdiği altın da azaltılan ejderhayı kesmek de eskisi kadar kolay değil. Tek tek ateş topu fırlatmak yerine takım arkadaşlarına da etki eden alev nefesini kullanıyor.

Baron Nashor ise faydalı ama çok büyük bir fark yaratmayan eski güçlendirmesi yerine, tıkanmış bir oyunu harekete geçirecek yeni özellikler kazandı. Can ve mana doldurma özelllikleri yerine şampiyonların etrafındaki minyonları güçlendiren bir aura  eklendi. Ayrıca Baron Nashor’u kesen takım üsse daha çabuk geri dönebiliyor. 

3) Eşyalar

banner-items

Eşyaların savaş öncesinde ve çatışma dışındaki katkısını arttırmaya yönelik bir çalışma yapılmış. Bu sayede oyunun gidişatını sadece seçilen şampiyon değil, düzgün eşya seçimi de değiştirebilecek. Yine stratejik çeşitlilik sağlamak amacıyla yapılmış bir güncelleme.

Koruma eşyalarında ise oyuncuların fazla eşya almasını engellemek isteyen ekip, eşyaların yapılması için daha ucuz malzemeler kullanılmasına karar vermiş. Artık bir Zincir Yelek çıkartmak için Dokuma Zırh alınması gibi değişiklikler bulunuyor.

Can / Mana yenileyen eşyaların değerleri ise artık sabit değil. Şampiyonların niteliklerine göre değişen yenilenme sayesinde şampiyon güçlendikçe eşya da güçleniyor. Oyun sonunda işe yaramaz bir hale gelmeleri engelleniyor. Hem de her şampiyonda ince ayar yapılarak, güçlü eşyaların oyunda sorunsuz şekilde varolması sağlanıyor.

4) Sihirdar Vadisi

banner-home

Görsel ve işlevsel bir çok değişiklik yeni Sihirdar Vadisi ile birlikte karşımıza çıkıyor.

Takımların üsleri kendilerine has mimari ve biçimsel öğelerle donatılmış. Güney üssü yapıları ve minyonları daha cüretkar ve sert bir görünüşe sahip ike, kuzey bölgesinde daha yumuşak ve dairesel bir yapı hakim.

Orman da aynı şekilde bölgelere ayrılıyor. Her orman bölgesi farklı bir iklimsel yapıya sahip. Güney ormanı yemyeşil iken kuzey ormanı parçalanmış ağaçlara sahip. Solmuş ağaçlar ve mor ışıklar batı ormanını açık mavi kaya yığınları ise doğu ormanını gösteriyor. Ölürseniz hepsi gri olarak gözüküyor tabi ki.

Kulelerde yapılan yenilikler ise oyuna dahil olmadan tek başına ittiren şampiyonlara karşı yeni önlemler alıyor. Bundan böyle İç Kule olarak geçen kuleler kendi kendini tamir eden bir kalkan oluşturabiliyor.  Kulenin yanından geçen şampiyonlarla da otomatik olarak paylaşılan bu kalkan sayesinde dürten şampiyonların karşısında durma şansı artıyor. Üs Kuleleri ise yeni bir silaha sahip. Yakaladığı düşmana hem hasar veren hem de hareket hızını ve verdiği hasarı düşüren bir ışın. Artık Üs Kuleleri eskisinden iki kat daha güçlü ve tek başına koridoru süren bir şampiyonun iki kere düşünmesine sebep olacak.

Kuleler işlevsel olarak güçlenmenin yanı sıra görsel olarak da yenilendiler. Artık alınan darbelere ve kalan can miktarına göre daha hasarlı görünecekler.

Daha ayrıntılı bir görünüme sahip olan çevre sayesinde yükseklik öğeleri daha dikkat çekici hale geliyor. Bu sayede Sıçra yeteneği kullanılarak geçilebilecek yerler konusunda daha düzgün tahminler yapılabilir ve duvara kafa atmak gibi hatalar azaltılabilir hale gelmiş.

İnhibitör sayaçları eklenerek, yıkılan inhibitörünüzün ne zaman geri geleceğini öğrenmek ve buna göre taktik ayarlamak mümkün hale gelmiş. Bu sayaç inhibitörün etrafındaki ışık halkası olarak gözüküyor ve halka tamamlandığında inhibitör tekrar devreye giriyor.

5) Şampiyonlar

team_graves_2

Seviye başına nitelik arttıran avantajlar daha 2. seviyede ani bir güç yükselişine sebep oluyordu. Buna önlem olarak tüm şampiyonların daha yüksek taban nitelikleri ile başlaması ama seviye aldıkça daha az miktarda nitelik kazanmaları sağlandı.

Nitelik artışlarının ayarlanmasıyla beraber oyunun başında yapılan katletme ödülleri arttırıldı. Artık oyunun başında gerçekleştirdiğiniz başarı ödüllerinde miktar kaybı olmayacak. Katletme ödülleri, ne zaman yapıldığına bakılmaksızın, size ödülün tamamını verecek. Asist bonusları ise ilk 90 saniye boyunca ödülün %25’i daha sonra 210 saniye boyunca da %0.02 artarak en sonunda ödülün %50’si olacak şekilde ayarlandı. 

Maokai-Comic-mk-2

Bir çok şampiyona dengeleme amaçlı değişiklikler yapılırken Maokai görsel olarak tamamen yenilendi. Yeni yetenek simgeleri alan Maokai’nin modeli ve dokuları da güncellendi.

kal-wallpaper

Yeni güncelleme ile birlikte Vadi’ye yeni bir şampiyon katılıyor! İntikam Mızrağı Kalista, Sihirdar Vadisi’nin yeni nişancısı olarak Sihirdar’lar tarafından çağırılabiliyor. Tabi ki çağıran kişinin ruhunu feragat etmesi koşuluyla. Hem de Kalista’nın Türkçe seslendirmesi ünlü oyuncu Türkü Turan tarafından yapılıyor.

2015 sezonu öncesinde yapılan bu güncellemeler ile oyunun gidişatı oldukça farklı bir hale geliyor. Artık sabit taktikler yerine daha çeşitli stratejiler uygulanabilir ve oyuncuların daha fazla keyif alması sağlanabilir. Tabi ki şu an gelen özelliklerin bir çoğu oyuncuların veya yapımcıların fikirlerine göre tekrar elden geçirilecek ve 2015 sezonuna mümkün olan en düzgün şekilde giriş yapılacaktır. 2015 Sezon Öncesi güncellemesi olan 4.20 yaması  ile ilgili daha ayrıntılı notlarını LoL resmi sitesinden okuyabilirsiniz. Ayrıca 2015 Sezon Öncesi Dönem Tanıtımı videosunu da izlemeyi unutmayın.

teknoloji hattı

Tech Kafa {Tech Kafa}

Müşteri hizmetleri / Destek hattı
RAINBOW SIX - ROGUE SPEAR Oyun Hileleri
RAINBOW SIX – ROGUE SPEAR Oyun Hileleri
spider-man-2-enter-electro-hile-kodlari
Spider-Man 2 Enter: Electro Hile Kodları
Star Wars Episode 1 The Phantom Menace Hileleri
Star Wars Episode 1: The Phantom Menace Hileleri
Counter-Strike (PC) Hileleri
Counter-Strike (PC) Hileleri

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir