FGM_urf1000

League Of Legends Sınırlı Oyun Modları

20 Mar 2015 League of Legends  0
facebook müşteri hizmetleri
teknoloji hattı
Müşteri Hizmetleri. Yazıyı Beğendin mi?

Geride bıraktığımız yılda farklı League Of Legends Sınırlı Oyun Modları ile tanıştık. Bugün sizler bu oyun modları tanıtan yazıları derledik.

Altıda Altı

Altıda Altı’yla, modlarda daha önce denemediğimiz bir şey denemek istedik. Normal oyun metasına en yakın olan modumuz buydu. Amacımız Sihirdar Vadisi’nin verdiği genel hissi korurken, altıncı oyuncu sayesinde şampiyonlarla ve harita metasıyla olan etkileşiminizi değiştirmekti.

 

Ultra Rekabet Faktörü (URF)

1 Nisan şakası olarak tasarlanmış ve sadece bir gün açık kalması planlanmıştı, ama o kadar beğendiniz ki süresini bir değil iki kere uzattık. Kim daha fazla cafcaflı hareket yapma fırsatını kaçırmak ister ki? URF aynı zamanda bize, oyun modlarının zaman ilerledikçe topladığı ilgi ve çıkardığı bakım masrafları konusunda çok şey öğretti.

Sınırlı Oyun Modlarının popülerliği, kısa bir süre içinde sert bir düşüşe geçer. URF için Sınırlı Oyun Modları’yla ilgili olarak kendimize koyduğumuz altın kuralı (“Çıktıktan sonra modu değiştirme, düzeltme, dengeleme”) bozmak zorunda kaldık; çünkü oyunun, onu aşırı derecede zehir eden şampiyon seçenekleriyle berbat olup çekiciliği yitirmesini istemiyorduk. Buna rağmen diğer modlarda gördüğümüz ilgi azalmasını URF’te de gözlemledik. Bu, oyuncularımızı eğlendirmediği anlamına gelmiyor tabii. Ama parlak yanan alev çabuk söner. Bu da beklemediğimiz bir şey değildi açıkçası!

Birimiz Hepimiz İçin: Ayna Modu

İlk Birimiz Hepimiz İçin, 2013’ün en çok oynanan modlarından biriydi. Ama daha yayınlanmasından önce, bazı oyuncular istemcilerini hackleyip Sonsuz Uçurum’da deneme maiyetinde Birimiz Hepimiz İçin oyunları açmaya başlamıştı bile. Mod Sihirdar Vadisi’ne geldiğinde, deneme oyunlarında olduğu gibi Sonsuz Uçurum’a uyarlamamız doğrultusunda yoğun bir isteğiniz oldu. Bu isteği gerçekleştirmek için stratejik seçimlerden pek çoğunu kırpmak durumunda kaldık (çünkü Sonsuz Uçurum’da tek strateji, ittirmek). Her iki takım aynı şampiyonu seçince, şampiyonların yapılandırmaları arasındaki farklar da ortadan kalktı. Gösterilen ilgiye baktığımızda, bunların çok da iyi fikirler olmadığını gördük. Eh, deneyler de bunun için var zaten!

Ayrıca, kalkan bir modu geri getirme konusunda da ders almış olduk. Bir modu her geri getirdiğimizde, oyunun sürekli yenilenen yapısından dolayı onu en güncel yamaya göre yenilemek zorunda kalıyoruz. Örneğin, özgün Birimiz Hepimiz İçin’de 80 kadar şampiyonu elle, teker teker moda uyarladık. Birimiz Hepimiz İçin: Ayna Modu’nda, geçen seferden beri 35 şampiyon güncellenmiş, yeni şampiyonlar çıkmıştı. Bir modu kalıcı yapmak istediğimizde; bu işin, yeni modlar yaratma ve var olan modları çalışır tutma üzerinde yapacağı etkileri düşünmek zorundayız.

Gerçi, harita değişimi her zaman gerekli olmuyor. Bazen deneyimin sorunlarını gidermek ve programlama hatalarını ortadan kaldırmak, hedeflediğimiz keyfin alınabilmesini sağlıyor. Mesela URF’te 9 şampiyonu devre dışı bırakmak zorunda kalmamız gibi. Her şey moda bağlı.

Ölümcül Kıyamet Botları

Yapay zekâ ekibi “Aşırı zor” yapay zekâya sahip botlar yapma fikrini daha önce de tartışmıştı. Orta seviye botlar güncellenirken, onlarla böyle bir işbirliği yapma fırsatı doğdu. Ölümcül Kıyamet Botları, yapay zekâya karşı oynanan ilk modumuz oldu. Yaparken çok eğlendik. Ama diğer modların aksine içerik açısından oldukça yüklüydü. 15 farklı yapılandırma oluşturmamız gerekti. Yapıp oyuna koymadıklarımız bunlara dahil değil! Ama oyuncuların Ölümcül Lux’ın ultisini ilk gördüklerinde ve Ölümcül Galio ya da Ölümcül Malzahar’a teke tek girmeye çalıştıklarında verdikleri tepkileri görmek bütün çabamıza değdi. İlginç bilgi: 5 bombayla en çok kazanan şampiyon Ölümcül Amumu oldu. Biraz da onlar ağlasın.

Yükseliş

Shurima etkinliğini ve hikâyesinin “fazla güç yiğidi bozar” gibi temalarını oyunun içine taşımak istedik. En baştan, herkesin birbirinin gırtlağına yapıştığı bir takım çatışması düşünüyorduk. Doğru ayarı tutturana kadar, gerçekten çok sıra dışı prototipler ortaya çıkardık. Oyuncuların beceri seviyelerini görsel olarak sergileme isteğini de dikkate alarak; istisna olacak kadar iyi oynayan oyuncular için Kusursuz Yükseliş simgesini yaptık. Kazandıysanız kıymetini bilin, LoL’de en az kişide bulunan simgelerden biri.

Altıda Altı: Uğursuz Koruluk

Altıda Altı beğeniyle karşılandığı için, yeniden yayınlamak üzere ideal olur diye düşündük. Ama aynı şeyi oyuna tekrar koymak istemedik. İlk Altıda Altı’nın “standart metayı farklı bir açıdan düşündürme” amacını daha da pekiştirmeyi hedefledik. Böylece, modu Uğursuz Koruluk’a aktarmaya karar verdik. Bu, modları yeniden yayınlamadan önce nasıl geliştirmek istediğimize iyi bir örnektir.

Poro Kralı Efsanesi

Merak etmeyin, Poro Kralı ölmedi, kalbimizde yaşıyor… *gözünden bir damla yaş süzülür* Poro Kralı Efsanesi ile oyuncuların Sonsuz Uçurum’da savaşmaya olan yaklaşımını değiştirmek istedik. Sizleri haşmetlü ve devletlü Poro Kralı Hazretleri’yle tanıştırabilmek ise, kadayıfın kaymağı oldu.

Yeri gelmişken, Poro Atışı sihirdar büyüsüne de değinelim. Bu büyü, pek tutulmayan şampiyonların da kısmen daha oynanabilir hale gelmesini sağladı. Şampiyonlarınızı kendiniz seçtiğiniz halde, haritanın bir ucundan öbür ucuna bir şeyler fırlatabilmek, aşırı güçlü olmasıyla tanınan bazı şampiyonların gücünü kısmakta çok faydalı oldu. Şampiyon çeşitliliğini arttıran ve cesur hamleler yapılmasını destekleyen, genel anlamda gayet sağlıklı bir oyun deneyimiydi.

 Kaynak: League of Legends Türkiye

teknoloji hattı
RAINBOW SIX - ROGUE SPEAR Oyun Hileleri
RAINBOW SIX – ROGUE SPEAR Oyun Hileleri
spider-man-2-enter-electro-hile-kodlari
Spider-Man 2 Enter: Electro Hile Kodları
Star Wars Episode 1 The Phantom Menace Hileleri
Star Wars Episode 1: The Phantom Menace Hileleri
Counter-Strike (PC) Hileleri
Counter-Strike (PC) Hileleri

“League Of Legends Sınırlı Oyun Modları” üzerine 2 yorum

  1. Özgür Koç diyor ki:

    Dosyt
    kazığı’nı unutmuşsunuz

  2. Özgür Koç diyor ki:

    Dosyt
    kazığı’nı unutmuşsunuz

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir